Egy kis zöldséges-spárgás Quiche-t?

Ha úgy vagytok vele mint én és imádjátok a spárgát, de már végképp nem tudjátok mit kezdjetek vele, hogy minél változatosabban fogyaszthassátok, akkor jó helyen jártok :)


Mai receptemben a quiche-t (ejtsd: kis) veganizálom... A quiche eredendően egy francia egytálétel, egy omlós tésztaágy alapon pihenő, krémes töltelékkel bőségesen megpakolt sós pite, amit a franciák pizzájaként is emlegetnek. Tagadhatatlan népszerűsége ízletességében és sokrétűségében rejlik.
Számtalan variációban elkészíthető idényzöldségekből az év bármely szakaszában.

A quiche lelkét eredetileg a fenséges tejszínes-tojásos alapú raguja jelenti, ami tökéletesen kiváltható növényi alapanyagokkal is. 

Mutatom is hogyan!

(Inspirációhoz egy kis francia vintage muzsika)



A pite tésztájához szükséged lesz:


♥ 25 dkg lisztre 
(18 dkg kukoricaliszt + 2 dkg rizsliszt + 5 dkg GM darált zabpehely)
♥ 3  púpos ek hideg jó minőségű margarinra, én Lidl-s Vita 
D'or-t használtam
(kiváltható szilárd kókuszzsírral is)

♥ 1,5 ek útifű maghéjra
♥ vízre
♥ sóra

- A liszteket összeszitáltam egy tálba, elkevertem benne a sót.
- Az útifű maghéjat egy csészében leöntöttem 3 ek hideg vízzel és hagytam, hogy pár perc alatt megszívja magát, megduzzadjon.
- A liszt közepébe fúrtam egy lyukat, ráöntöttem az útifű maghéjat, majd összegyúrtam a margarin és annyi víz hozzáadásával, hogy omlós, gyúrható, szilárd, tésztát kapjak.
- Betekertem folpackba és hűtőbe tettem 10 percre, amíg összeállítottam a ragut.

A krémhez szükség lesz:

♥ 20 dkg lisztre
(10 dkg sárgaborsó lisztet és 10 dkg kukoricalisztet használtam)
Megfelel a csicseriborsó liszt is, de kíváncsi voltam, hogy működik-e ebben a formában.
♥ 3 ek GM inaktív élesztőpehelyre
1,5 ek keserűsóra vagy feketesóra
(kellemes tojásos ízt kölcsönöz)
♥ fél liter meleg vízre
♥ 1 db vegán leveskockára
♥ 4 ek burgonyapehelyre
(selymesíti az ízeket)
♥ kókuszolajra
♥ tofura, a LIDL szójaszószos változatát használtam
♥ vegamixre
♥ fűszerekre ízlés szerint
(fokhagymapor, kurkuma, bors, francia fűszerkeverék, szerecsendió, zsálya)
♥ 1 db salátacukkinire 
♥ 1 db nagy répára
♥ 1 db hagymára
♥ só
♥ szójaszósz
♥ 2 gerezd fokhagyma

A tetejére ami tetszik:

♥ paprikacsíkokra
♥ spárgára

- A leveskockát felfőztem a vízzel, majd félretettem hűlni.
- A cukkinit és a répát nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
- A hagymát finomra vágtam, egy serpenyőben 1 ek kókuszolaj, némi só és 2 ek szójaszósz hozzáadásával összepirítottam a reszelt zöldségekkel, hogy veszítsenek a nedvességükből. Amikor megsült félrehúztam hűlni.
- Egy tálba összeöntöttem a liszteket a keserűsóval, a fűszerekkel, a vegamixxel, a bugonyapehellyel és összekevertem a meleg, de már nem forró alaplével. 
- Hozzáadtam a zöldségeket, beletördeltem a tofut, belenyomtam a fokhagymát és hozzá kevertem az élesztőpelyhet..
- Jó sűrű krémet kell kapni. Mindig érdemes megkóstolni, hogy szükség esetén ízesítsünk!
- Félretettem 10 percre, hogy még jobban összeálljon a massza.
- Közben a tészta pihenési ideje lejárt, előmelegítettem a sütőt 180 °C-ra.
- Lisztezett munkalapon kinyújtottam a tésztát, beleszabtam és ügyelve a szélekre, gondosan belenyomkodtam a kikent piteformába, egy villa segítségével alaposan kilyuggattam.
- 10 percre forró sütőbe tettem, majd kivettem, ráöntöttem a krémet, megkoronáztam spárgával és paprikacsíkokkal. 
- Vissza tettem a sütőbe fél órára. (amíg a töltelék teteje elkezdett pirulni.)
. Csorgattam rá egy kevés olvasztott fűszervajat (kókuszolaj + fűszerek) és visszatettem a sütőbe további 5 perc erejéig.

Isteni finom hidegen is és melegen is, érdemes kipróbálni. 

Bon appétit!
qiche201705104.JPGqiche201705106.JPGquiche20170510.gif
Ha esetleg kipróbálnátok, írjátok meg itt kommentben, vagy a facebook oldalon! :-)
♥ Örömteli napokat! ♥

☾ॐ ☯ ☮ ☽