Nyers vegán narancskrémes csokitorta

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én egyenesen oda vagyok a nyers sütikért!

Akkor fedeztem fel őket, amikor vegán lettem, bán(hat)om, hogy nem korábban.
Függő lettem és azóta már számtalan verziót elkészítettem.  

Általában reggelire fogyasztom őket, és egy szelet is bőven elég.

Nagyon táplálóak, full egészségesek és nem is terhelik meg a szervezetet. 


A most következő receptem szuper egyszerű és alig kell hozzá pár hozzávaló!

A torta alapjához összedolgoztam aprítóval:

♥ 2 csésze áztatott csonthéjast (dió, mandula) 
♥ 1 csésze kókuszreszeléket
1 csipet fahéjat
♥ 2 nagy agyonérett banánt (helyettesíthető áztatott datolyával)
♥ 3 ek kakaóport
♥ 1 csipet sót
♥ 1-2 ek növényi tejet (nem mindig szükséges, gyúrható, formázható "tészta" a cél)

Fogtam egy tortaformát, kikentem vékonyan kókuszolajjal, megelőzvén, hogy beleragadjon a mű, majd a kettéosztott massza felét a forma aljába nyomkodtam. Betettem a fagyasztóba pár perc erejéig, amíg összeállítottam a narancsos krémet.

Ehhez összeturmixoltam a következők keverékét:

♥ 1,5 csésze áztatott, leszűrt kesudió
♥ kb 3 dl frissen facsart narancslé
♥ 1 ek útifű maghéj
♥ 2 ek olvasztott kókuszolaj
♥ narancshéj (opcionális)
♥ ízlés szerint édesítő (opcionális)
♥ citromlé ízlés szerint

A narancsos rész felét eloszlattam a  tortaalapon,betettem be fél órára a hűtőbe. Ez idő alatt a kókuszolaj megszilárdult és az útifű maghéj is kifejtette hatását, zselésítette a krémet. Amikor megdermedt a narancsos réteg, mehetett rá a kakaós massza másik fele, majd ezt követően a narancsos krém maradéka. A torta tetejére fekete csokit reszeltem. 
Vissza a hűtőbe vele minimum egy órára, hogy szépen szeletelhető legyen (mi nem vártuk ki haha :)

Annak, aki nem ismerné, ajánlom, hogy tegyen vele egy próbát, hamar össze lehet dobni és szinte elronthatatlan!

♥♥♥Az eredmény szeletként♥♥♥
p1140891.JPG♥♥♥Egészben♥♥♥
untitled-1.jpg♥♥♥Bekukucs ♥♥♥  :-)
p1140894.JPG
Ha esetleg kipróbálnátok, írjátok meg itt kommentben, vagy a facebook oldalon! :-)
Sok sikert hozzá! 


☾ॐ ☯ ☮ ☽