Aranygaluska gluténmentesen

Gyermekkorom egyik kedvenc eledelével jöttem. Az aranygaluskával. Oké, tudom, van ebből a receptből egy vagon,  de ilyen nem biztos. Az igazat megvallva ez egy olyan étel, amiből sosem tudtam eleget enni, hát még most, hogy ezzel az egészségesebb verzióval is sikerült összehoznom a klasszikus ízeket.

Készítsük is el ezt a vegán, gluténmentes finomságot!


Szükséges a tésztához:

♥ 250 g rizsliszt
♥ 250 g GM darált zabpehely
♥ 1 vaníliás pudingpor
♥ 2 tasak Bourbon vaniliás cukor
♥ csipet só
♥ ízlés szerint cukor (3 ek demerara nádcukrot használtam)
♥ 1 db biocitrom reszelt héja
♥ 2-3 ek keményítő (mindegy milyen, nálunk kukorica volt kéznél)
♥ 1-2 ek burgonyapehely (elhagyható)
♥ fél kocka élesztő
 ♥ kb fél liter bármilyen langyos növényi tej (homemade kölestej) 
♥ 10 dkg olvasztott jó minőségű margarin vagy 2 púpos ek kókuszolaj

Így készítsd:

♥ Szitáld össze a liszteket egy tálba, szórj rá egy csipet cukrot, morzsold rá az élesztőt, majd öntsd le némi langyos növényi tejjel.
♥ Amikor az élesztő szépen felbuborékosodott, dagaszd meg a tésztát további alapanyagok és annyi "tej" hozzáadásával, hogy ruganyosan lágy, sima tésztát eredményezzen.
(A keményítőt és a burgonyapelyhet a tészta állagának javítása céljából használtam, ezt szolgálja a pudingpor is, ami nem utolsó sorban növeli az ízélményt.)
♥ Langyos helyre téve, letakarva keleszd duplájára.
♥ Amikor megkelt a tészta, melegítsd elő a sütőt 180 °C-ra.
♥ Olvassz még margarint, vagy kókuszolajat.  Tépkedj ki a tésztából kis darabkákat és formálj belőlük  gombócokat.
♥ Miután megmártóztattad  a golyókat az olvasztott zsiradékban, rendezd őket sorba egy kikent hőálló edényben.
♥ Szórj meg minden réteget gazdagon darált dió és porcukor elegyével.
♥ Ha befejezted a rétegezést hagyd kicsit duzzadni. (Én kb 10 percet pihentettem) Majd mehet a forró katlanba, süsd tűpróbáig (nem több 30 percnél)

Sodó:

A vaníliasodóhoz csak egy egyszerű gluténmentes pudingot főztem kölestejben, 4 ek nádcukor, 1 tasak Bourbon vaníliás cukor és egy kk vanília kivonat hozzáadásával. Sima puding, bár kicsit hígabbra hagyva :) Majdnem 1 litert készítettem, mert mi úgy szeretjük, ha jól átázik a pudingban *___*

Jó étvágyat!!

Íme:
dsc02243.JPGStep by Step:
aranygali.gif

Ha esetleg elkészítenétek, írjátok meg itt kommentben, vagy a FB oldalon! :-)
Remélem örülni fogtok neki!

További szép napsütéses napot Nektek!
☾ॐ ☯ ☮ ☽