vegán babos muszaka

Annak, aki nem ismerné, a muszaka egy rakott padlizsán a Balkán régióból, eredetileg egy húsos főétel.
Amikor Görögországban voltunk lelkesen kerestük a vegán verzióját, hiába. Nem voltak túl vegán barátok az éttermek, ahova betértünk így beértük helyette egy rendkívül ízletes tradicionális görög spenótból-rizsből-paradicsomból álló étellel, amit már tavaly megosztottam veletek. Ha esetleg érdekel  ITT megnézhetitek. 

Hazaérve pedig kikísérleteztem a vegánosított muszakát. 

Szükség lesz hozzá:

♥ 1 nagy padlizsánra
♥ 3 db termetes krumplira
♥ 2 db hagymára
♥ 15 dkg GM zabpehelyre
♥ 3 ek sűrített paradicsomra
♥ 3 ek szójaszószra
♥ 1 db vega leveskockára
♥ vegamixre
♥ egy halom fűszerre ízlés szerint: 
(őrölt szegfűszegre, fahéjra, római köményre, szerecsendióra, sóra, borsra, oregánóra, bazsalikomra, kakukkfűre, rozmaringra, pertrezselyemre)
♥ fokhagymára
♥ 2 ek rizslisztre
♥  2 ek margarinra
♥ olívaolajra
♥ növényi tejre (rizstej)
♥ növényi sajtra (opcionális)

♥ 1 vörösbab konzervre

Így állítottam össze:

♥ A padlizsánt felkarikáztam, mindkét oldalát bekentem vékonyan olívaolajjal, majd egy kibélelt tepsibe sorakoztatva előmelegített sütőben 180 °Con 15 percig szárítottam.
♥ Eközben a krumplit sós vízbe pottyantva héjában megfőztem.
♥ A hagymát finomra vágtam, kevés olajon üvegesre sütöttem.
♥ Amikor a hagyma pirulni kezdett rászórtam a zabpelyhet, pár percig tovább pirítottam, majd felöntöttem 4 dl vízzel, beleszórtam a fűszereket, a sűrített paradicsomot, a vegamixet, szójaszószt és a leveskockát és 2 zúzott fokhagymát. 
♥ Amikor felforrt, levettem a tűzről, lefedtem, hagytam hogy a zabpehely beszívja a fűszeres levet. 
♥ Egy másik edényben elkészítettem a besamelt. Ehhez 2 ek margarint felolvasztottam, megfuttattam rajta  rizslisztet. 
♥ Amikor a rizsliszt elvegyült a margarinnal befűszereztem sóval, borssal, szerecsendióval és köménnyel.Ez után lassan hozzá adagoltam annyi növényi tejet, hogy kellemes, krémes, de ne túl sűrű állagú mártást eredményezzen. (Tettem még bele házi vegán sajtszószt is, ha igényled a sajtos ízt tolj bele nyugodtan egy ek. fokhagymaport és 2 ek. inaktív élesztőpelyhet)
 ♥ A munka nagy része ezzel be is fejeződött, már csak a rétegezés volt vissza.
♥ Kikentem egy mély hőálló edényt  olajjal és ahogy megsült a padlizsán, átraktam  egy sort belőle az edény aljára ->erre jött a felkarikázott előfőzött krumpli  ->arra a zabos keverék -> a bab -> a besamel, majd ezt ismételtem még egyszer. A tetejére ráöntöttem a maradék besamelt, daráltam rá egy kis színes borsot, megsóztam és szórtam rá görög fűszerkeveréket.
♥ 35-40 percre forró sütőbe csúsztattam, pirosodásig sütöttem.
Jó étvágyat!

Muszakám:
muszaka.JPGmuszakagif201705052.gifHa esetleg kipróbálnátok, kérlek osszátok meg velem a véleményeteket itt kommentben, vagy a facebook oldalon! 

Csupa szépet és jót Nektek!


☾ॐ ☯ ☮ ☽