Gluténmentes csokis cookies, amerikai keksz

Ugyan nem táplálkozok 100%-osan gluténmentesen, fogyasztok néha szejtánt, vagy tönkölylisztet is tartalmazó kenyeret, de tisztában vagyok vele, hogy soha  semmit sem szabad túlzásba vinni. A szervezetem is meghútza a vészharangot, amikor több  gluténtartalmú ételt fogyasztottam. Odafigyelek rá, hogy minél kevesebbet érintkezzek vele.

Sokakhoz hasonlóan, bevallom én is rajongója vagyok az amerikai keksznek. Az eredeti egyáltalán nem vonalbarát, és kimondottan egészségtelen. Kapható ugyan vegán változatban is, mégsem veszem meg.  Arany árban mérik és nem friss. Ez az egyik legnagyobb mumusom, oké bio és oké vegán, de, ha végig olvasod az összetevőlistát szinte mindig kiderül, hogy valamilyen tartósítószert biztosan tartalmaz. Minden frissen a legjobb, szokás mondani. Egyet értek! Jobban szeretem elkészíteni, jobb tudni biztosan, hogy mit eszel...

Sikerült az eredeti összetevőket lecserélve, az életerőnket támogató fitt kekszet megalkotnom.

Nagyon gyorsan elkészül, és még gyorsabban elfogy!✿ ✿

Lássuk!

Ami szükséges hozzá:

★ másfél bögre garantáltan gluténmentes zabpehely (darálva)
★ 1 bögre barna rizsliszt
★ fél bögre eritritol (lehet helyettesíteni más bio édesítővel és  az adagot is változtasd nyugodtan ízlés szerint)
★ 1 foszfátmentes sütőpor
★ fél doboz csokicsepp (persze az étcsoki is megteszi, a csokicsepp viszont egyben marad a sütiben)
★ 10 dkg darált kókuszreszelék (elhagyható)
★ vanília kivonat, bio vaníliás cukor
★ csipet só
★ fél bögre olvasztott, langyosra hűtött kókuszolaj
★ langyos növényi tej, esetünkben mandulatej volt

Metódus:

★ A liszteket szitáld össze a sütőporral, a többi hozzávalót fokozatosan hozzá adagolva gyúrj egy sűrű omlós tésztát. A tejhez azért nem írtam mennyiséget, mert nagyon keveset használtam belőle, maximum fél deci szükséges a kívánt állag eléréséhez. Nem szabad agyon dolgozni, mert veszíthet az omlósságából,  csak annyira gyúrd össze, hogy formázható masszává álljon össze, mint egy linzer.

★ 10 percre tedd a hűtőbe, melegítsd elő a sütőt 180°C-ra.

★ A szaggatással sem kell szórakozni, gyúrj egy vastag hurkát és egyszerűen szeleteld 1,5 cm-es szeletekre.

★ Bélelj ki egy tepsit sütőpapírral és sorakoztasd bele a korongokat. 

★ 10-15 perc sütés elég neki.
csokis_cookies.gif
Ez a keksz puha, omlós, táplál és nem utolsó sorban sokkal finomabb, mint az eredeti, fogadunk? 
Próbáld ki!
☾ॐ ☯ ☮ ☽