Pirított currys kelkáposzta

Fontosnak tartom hogy mindig szezonálisan, évszaknak megfelelően étkezzünk. A mai receptemben az őszi slágeré, a kelkáposztáé a főszerep.

A hidegebb évszakokban érdemes  minél több káposztafélét fogyasztanunk, hiszen robotálják és ellenállóbbá teszik a szervezetünket.

Tudtad, hogy már egy csészényi összevágott nyers kelkáposzta fedezi az ember napi C- és A-vitamin igényét?
Valóságos csodaszer! Nézzük miért is mondom ezt!

a benne található kálcium, magnézium és K-vitamin hármasával erősítő hatással van a csontszövetetünkre és a fogainkra
káliumtartalmával támogatja a szívműködést, szabályozza a vérnyomást
csökkenti a szabadgyökök számát, antioxidáns, megakadályozza a rákos sejtek kialakulását
a kelkáposzta A-vitamin tartalmával szépíti a bőrt és a hajat és még a látásunkra is pozitív hatással van
a jelentős klorofill tartalmával  támogatja a szervezetünk belső tisztulását, méregtelenítését, megszabadít a a salakanyagoktól
rostanyagai serkentik az emésztést
 A kelkáposzta gazdag esszenciális zsírsavakban is, azaz Omega-3 és Omega-6 zsírsavakban, melyek a szervezetünk egészségét tekintve létfontosságúak, szerepük van a szív- és érrendszeri betegségek, a rákos megbetegedések,a  csontritkulás, bizonyos pszichés problémák, a bőrbetegségek, egyes autoimmun zavarok és allergiák kivédésében. 



Elhoztam Nektek talán a világ  legegyszerűbb kelkáposztaételét. Annyira könnyű az elkészítése, hogy nem is kell hozzá igazán főzni tudni, inkább csak egy ötletet szeretnék adni ahhoz, hogy hogyan lehet még változatosabbá tenni a kelkáposzta felhasználását.

Kapj elő:

♥ 1 közepes kelkáposztát
♥ kb 2 ek kókuszolajat
♥ fűszereket, ami tetszik, mi így variáltuk: só, bors, hot madras curry, garam masala, lepkeszeg (görögszéna)


Így készül:


♥ a káposztát tisztítsd meg, majd csíkozd fel pár centis darabokra.
♥ fogj egy nagyobb serpenyőt, vagy wokot, hevítsd fel benne az olajat, majd dobd rá a káposztát, fűszerezd és süsd pár percig, amíg szép roppanósra pirul aranysárga szélekkel.


Lépésről lépésre:
kelkapipiritott.gif
Mi fokhagymás joghurtöntettel és "burgonyafasírttal" fogyasztottuk.

a burgonyafasírthoz:

Kb fél kg langyos főtt krumplit összetörtem,  fűszereztem (só, bors, rozmaring, kakukkfű, sült főszerkeverék, római kömény),  majd annyi rizsliszttel,  amennyit felvesz (nem mértem ki) 1 ek olvasztott kókuszolajjal  és 1 nagyobb vöröshagyma ropogósra sült kockáival összegyúrtam. Egyforma gömböket formáltam belőle,majd egy szilikonnal bélelt tepsibe sorakoztattam őket, kicsit lenyomkodtam őket,így megkapják a fasírt alakot. Lefújtam a tetejüket egy nagyon kevés olívaolajjal, hogy hamarabb megpiruljanak. Előmelegített sütőbe toltam a tepsit. 200 °C-on, légkeveréssel kb 20 perc alatt készültek el.

14580340_1251681728197329_1334243816_n.jpg

p1190332.JPG
Sok sikert hozzá ;)
☾ॐ ☯ ☮ ☽