kölesfelfújt /köleskoch/ két verzióban

 Ettem volna valami édeset. Eszembe jutott az általatok is oly kedvelt rizsfelfújt, de kicsit át kellett alakítanom a receptet, mivel nem volt itthon rizs.
Talán csöppet bután hangzik, de igazán örülök, hogy elfogyott, mert ez így kölessel valami fantasztikus lett...
Az új kedvencem, nem vitás!

Párom diósan ette volna, én pedig mákos-citromosra vágytam, ami újabb dilemmára ad(hat)ott volna okot. Ezt megelőzvén  ketté osztottam az alap "tésztát", és mindkettőt elkészítettem. Megsúgom a mákos fogyott el előbb... Legközelebb csak mákos lesz hahaha. 

Nem bonyolult elkészíteni, ez lassan a jeligémmé válik a munka része alig pár perc, a sütőpor szépen megemeli, selymesen lággyá teszi a művet.
Tápláló, tökéletes reggeli lehet, de előre szólok, nagyon addiktív!!!


Lássuk!

Kapj elő az alaphoz:

♥ másfél bögre kölest (3 dl-es bögrét használtam)
♥ 2 cs. GM vaníliás pudingport
♥ sót
♥ fahéjat
♥ 3 ek kókuszolajat
♥ valamilyen cukrot/édesítőt (most nádcukrot használtam)
♥ 2 csomag vaníliás cukrot
♥ 2-3 ek vanília kivonatot
♥ rum(aromát) ízlés szerint
♥ másfél bögre rizslisztet
♥ fél l növényi tejet
♥ 1,5 csomag foszfátmentes sütőport
vizet

Az első verziót finomabbá tevő extrák:

♥ 10 dkg mazsola
♥ tetejére: fél bögre darát diót kevertem össze 2 ek nádcukorral

A második verziót ütősebbé tette még:

♥ egy bögre darált cukrozott mák
1 db bio citrom

Így állítottam össze:

♥ A kölest egy szűrőbe téve folyó víznél alaposan kimostam és amikor már csak tiszta vizet engedett, egy fazékba zuttyantottam. Nyakon öntöttem 4 dl vízzel, meghintettem egy csipet sóval és jó puhára főztem.
♥ Amikor a köles felitta az összes folyadékot, kikevertem fél liter növényi tejet (rizstej) hidegen egy vaníliás pudingporral, a 4 ek cukorral, a vanília kivonattal, a rum aromával és a vaníliás cukrokkal. A keveréket hozzáadtam a köleshez, alaposan összeforgattam. Azonnal összeállt a pudingportól, így el is zártam alatta a lángot.
♥ A kókuszolajat rákanalaztam a még meleg kölesre, hogy beleolvadjon, összekutyultam, majd hagytam kicsit hűlni, hogy magába szívhassa a pudingot és a vaníliás ízeket.
♥ Kb. 10 perc pihentetés után először is előmelegítettem a sütőt 180 °C-ra.  
♥ Fogtam egy nagy tálat, beleborítottam a langyos kölest. 
Egy másik tálban összekevertem a száraz alapanyagokat.
(a lisztet  a sütőporokkal, a másik pudingporral és a fahéjjal)

( Tipp: Édességeknél szeretem a pugingport  alkalmazni a keményítő helyett, -mert azon felül, hogy a pudingpor is keményítőből áll- ad egy plusz ízt is a süteménynek. Ha nincs otthon vaníliás pudingporod, természetesen megfelel helyette a keményítő is.)
♥ A lisztes keveréket óvatosan, de alaposan eloszlattam a kölesesben.
♥ Ezután ketté osztottam az alap masszát.
Az első verzióba belekevertem a mazsolát.  Egy magasabb falú kis tepsit kikentem kókuszolajjal, belesimítottam a tésztát. Végül vastagon megszórtam a diós keverékkel.
♥ A megmaradt köleses cuccba belereszeltem egy alaposan megmosott bio citrom héját, belefacsartam a levét és eldolgoztam benne a bögrényi édes darált mákot. 
♥ Beleöntöttem a mákos masszát is a tepsibe, lesimítottam és már mehetett is a sütőbe.
♥ 35 perc alatt sült meg, az utolsó 8 percben bekapcsoltam a hőlégkeverést is. 
(Ha végig hőlégkeveréssel sütöd elég lehet 25 perc is, de érdemes figyelni, hogy hogy áll.)


A dióshoz házi mindenmentes szilvalekvárt ettünk, a mákoshoz pedig citromhabot készítettem.

A citromhab pedig pofon egyszerű!

Kell hozzá: 

♥ 1 behűtött konzerves kókusztej(színe azaz a fehér szilárd réteg a folyékony tetején)
♥ 1 bio citrom leve
♥ ízlés szerint édesítő, vagy porcukor

♥ A kókusztejről lekapartam az összes szilárd részt, hozzá adtam 2-3 evőkanálnyit a folyékonyból is.
♥ Ezt összeturmixoltam a citrom levével és kb 2 ek por nádcukorral.

Végül pedig ez lett belőle: 
(Elnézést a mákos tré minőségű képéért... úgy néz ki lassan keresztet vethetek a gépemre.)
koleskochh_1.jpgStep for step: 
kolesfelfutgif.gifUgye milyen sz*r nekünk vegánoknak...folyton csak legelünk, megvonjuk magunktól a finom ételeket...
Ja... nem! 

Ha esetleg elkészítitek valamelyiket, örülnék, ha megosztanátok velem a véleményeteket. Itt kommentben, vagy a facebook oldalon!
♥♥♥ Sok sikert hozzá! ♥♥♥


☾ॐ ☯ ☮ ☽