Ha tavasz, akkor medvehagymaaa...

Nem tudom ti hogy vagyok vele, de én minden év tavaszán alig várom, hogy kidugják a kis medvehagymák a leveleiket a föld alól. Egyrészt ez egy biztos jele annak, hogy hivatalosan is beköszöntött a tavasz, másrészt tudatja velünk a természet, hogy elérkezett az idő a szervezetünk salaktalanítására.  

Nem véletlen, hogy a növény nevét adó medvék is -hasonlóan a többi állathoz- ezt legelik először a téli álmuk letelte után.

Ez az apró növény maga a testünk kéményseprője. Felbecsülhetetlen érték, a fokhagyma gyógyhatásai érvényesek rá hatványozottan.

Gyógyhatásai röviden: 

Hatása a vérre: vérképző, vértisztító, csökkenti a koleszterinszintet, a  triglicerid szintet, normalizálja a vérzsír százalékot. Magas vas tartalma miatt jótékony hatású a vérszegények számára. 
Hatása a kiválasztási szervrendszerre: tisztítja a vesét, vízhajtó hatású.
Hatása az immunrendszerre: antibakteriális, magas C-vitamin tartalmának köszönhetően erősíti a szervezetünk természetes védekező mechanizmusát.
Hatása a gyomor és bélrendszerre: segíti az emésztést, hatásos a bélpanaszokra, a bélférgességre, a bélrenyheségre és alkalmazzák a túlzott gázképződés elhárítására is.
Hatása az idegrendszerre: nyugtató hatású, megszünteti az álmatlanságot.
Hatása a bőrpanaszokra: segítséget nyújt a bőrgyulladásokra, a pattanásokra.

Szóval csakis azt tudom tanácsolni, hogy szedjetek lehetőleg annyit, hogy egész évben elég legyen.
Így tettünk mi is.

Megosztok néhány nálunk bevált receptet. 
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
A varázslatos medvehagyma krémleves

Amire szükséged lesz kb. másfél liter leveshez

♥ egy nagy csokor medvehagyma (nem mértem)
egy-két evőkanál olaj (most olívaolajból készítettem)
♥ másfél liter víz
♥ fél leveskocka
♥ egy mokkás kanálnyi dijoni mustár

♥ 2-3 evőkanálnyi rizsliszt
♥ burgonyapehely
♥ só, bors, őrölt kömény, szerecsendió, vegamix érzés szerint

Elkészítés:

1. A medvehagymát futtasd meg az olajon miután alaposan megtisztítottad, lecsepegtetted és összevágtad. 
2. Ha már terjeng az átható illata a konyhában, szórd meg liszttel, keverd össze, hogy mindenhol rámásszon, ezután öntsd fel a vízzel (növényi tejjel szokás készíteni, de, mint kiderült vízzel is tökéletes, nálunk most pont elfogyott a tej) 
3. fűszerezd ízlés szerint, add hozzá a leveskockát, tedd pikánssá a mustár puszijával.
4. botmixerezd homogénné, amikor az ízek összeértek. A kívánt állag eléréséhez dúsítsd burgonyapehellyel a leveskédet. 

Tippek:
-Kicsit sűrűbbre készítve főzelék, alaposabban leturmixolva pedig kiváló mártás lehet belőle. 
-Ha extrára vágysz szórd meg pirított magokkal, nem csalódsz.
p1180817ja.JPG♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Az Orsi-féle medvehagyma pogácsa: 

Sokat kísérleteztem már vele, de egyelőre ez a favorit.  ^_^

Amire szükséged lesz hozzá:

♥40 dkg főtt burgonyából készült, langyosra hűlt püré (10 dkg bio margarin, só, szerecsendió, őrölt kömény hozzáadásával)
♥ 60 dkg liszt (10 dkg zab, 15 dkg rizs, 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt és 15 dkg fehér tönkölyliszt keveréke)
♥ negyed kocka friss élesztő, 1 csomag foszfát mentes sütőpor 
♥ egy nagy csokor zsenge, aprított medvehagyma
♥ csipet cukor
♥ annyi növényi joghurt, hogy puha, könnyen formálható tésztát kapj
♥ 15 dkg. olvasztott bio margarin
♥ fűszerek: só, őrölt köménymag, bors

Ahogy született:

1. A liszteket beleöntöttem egy nagy kelesztőtálba és belekevertem a sütőport, a krumplipürét hozzáadtam, rámorzsoltam az élesztőt, rászórtam a cukrot és kevés lisztet hintettem rá. (pár perc alatt felfut)
2. Rádobtam a medvehagyma darabokat és a fűszereket, majd, örök szerelmemmel, a dagasztóspirállal a joghurt folyamatos adagolásával összedolgoztam. Meleg helyen megkelesztettem. 
3. Bekapcsoltam a sütőt 200 °C-ra. A krumpli hihetetlenül ragadós, így jó alaposan beliszteztem a nyújtódeszkát és a rúd használata nélkül pusztán a két kezemmel letapicskoltam az egészet kb másfél ujjnyi vastagra. Fogtam az olvasztott margarint, megkentem, majd összehajtogattam. 10-15 perc pihentetés után ezt eljátszottam még egyszer.
4. Óvatosan másfél ujjnyi vastagra egyengettem a tésztát, majd egy nagyobb pogácsa szaggatóval -a forma folytonos lisztezésével- kiszaggattam.
5. Szilikon sütőfóliával
 bélelt tepsibe pakoltam őket, sóztam, borsoztam, megszórtam magokkal, majd további 10 perc pihentetés után hőlégkeveréssel, kicsit több, mint 20 perc alatt, a fél időnél a tepsiket megcserélve sütöttem meg. 

Az eredmény egy igazán puha, illatos illékony finomság.^^
medvehagyma.jpg♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Medvehagyma pesto

Amiből:
♥ medvehagyma
♥olívaolaj
♥natúr napraforgó mag
♥natúr tökmag
♥dió
♥lenmag

Ahogy:
A medvehagymát nagyjából összevágtam, majd késes aprítóban a magokat hozzáadva, az olívaolajat fokozatosan adagolva egyneművé aprítottam. Belekevertem a lenmagot, majd csírátlanított üvegekbe lapátolva eltettem télvíz idejére a spájz egy árnyékos polcára. Pofon egyszerű, felhasználható ételek ízesítésre, szendvicskrémnek, illetve tésztaszósznak is.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Villámgyors pestós tészta paradicsom pipacsokkal

Az al dente-re főtt durum tésztával összeforgatsz egy kis üvegnyi pestót, egy evőkanálnyi olívaolajon megsütöd a paradicsomkarikákat. Megfelezel néhány darab olajbogyót, ízlésesen tányérra halmozod és tádá pont ilyened lesz :)

pestogif.gif
Ezeken kívül szárítunk minden tavasszal friss medvehagymát, légmentesen zárható üvegben, fényvédett helyen sokáig eláll...

Egy szó, mint száz, irány az erdő, medvehagyma szedésre fel!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥